V novembri sme sa v krásnych priestoroch Jurkovičovej teplárne stretli na Raňajkách s reklamou – vianočnej edícii. Inšpirácie, nápady a zaujímavé pohľady na vianočné reklamy nás sprevádzali celé dopoludnie. Naši skvelí rečníci priniesli tipy, ktoré nielen pobavili, ale aj poučili a nevyhli sme sa ani interaktívnemu hlasovaniu.
Vianoce furt nejak inak (Róbert Slovák)
Róbert Slovák začal podujatie dynamickou prezentáciou o tom, ako sa vyhnúť vianočným klišé a využiť originálny prístup na zvýraznenie značky. Zdôraznil význam insightu cieľovky a autentického príbehu, ktorý má schopnosť rezonovať s divákmi.
💡 Zaujímavý postreh: Aj neštandardné produkty dokážu zaujať počas sviatkov, ak sú predstavené s dávkou kreativity. Humor a rozprávkové motívy sú stále kľúčovými prvkami, ktoré fungujú naprieč cieľovými skupinami, no videli sme aj staršie reklamy, ktoré majú z dnešného pohľadu slovník už za hranou prijateľného.
Šťastné, veselé a zodpovedné (Mária Tóthová Šimčáková a Radoslav Kutaš)
Druhá prezentácia sa venovala veľmi dôležitej téme – etike v reklame. S Radou pre reklamu veríme, že reklama môže byť emotívna, ale nemala by manipulovať alebo vyvolávať negatívne pocity ako vinu či strach. Mária Tóthová Šimčáková a Radoslav Kutaš zdôraznili, že vianočné reklamy majú budovať radosť a spájať ľudí.
📌 Príklad: Reklama „Heimkommen“ od Edeky (2015) ukazuje, ako môže emócia zaujať, ale zároveň otvára diskusiu o hraniciach, ktoré by etická reklama nemala prekračovať.
Čaro Vianoc v číslach (Juraj Šukola, Kantar)
Podujatie uzavrel Juraj Šukola z Kantaru, ktorý predstavil analytický pohľad na efektívnosť vianočných reklám. Ukázal, ako správne pracovať s brandingom, aby bola značka jasne prepojená s najzapamätateľnejšou časťou reklamy. Zároveň zdôraznil dôležitosť krátkodobého aj dlhodobého vplyvu reklamy na značku.
🔑 Zaujímavosť: Len 5 % dĺžky reklamy môže vytvoriť až 45 % zapamätateľnosti. Humor, príbeh a jasný branding sú preto kľúčové prvky úspechu.
Inšpirácia na sviatočné kampane
Sme veľmi radi, že sme mohli opäť ponúknuť platformu na zdieľanie cenných poznatkov. Veríme, že témy prezentované na Raňajkách s reklamou pomôžu účastníkom podujatia vytvárať ešte efektívnejšie, originálnejšie a etickejšie kampane.