EFFIE Awards Slovakia dosahuje nový rekord: Historicky najvyšší počet prihlásených prác bude hodnotiť najväčšia porota odborníkov!
O bronzové, strieborné, zlaté a najcennejšiu GRAND PRIX si v roku 2024 zasúťaží 47 prác. Kampane prihlásilo 30 subjektov v rôznych konzorciách pre dovedna 37 značiek a ich klientov. Víťazi tých najvyšších kovov získavajú miestenku do medzinárodného kola súťaže.
Po minuloročnej premiére kategórie EFFIE FOR GOOD sa tento rok organizátori pustili do ďalších zmien. Odpoveďou je nárast prihlásených komerčných prác, najviac ich zaznamenala subkategória krátkodobých kampaní, hlavným cieľom ktorých bolo dosiahnuť okamžité biznisové výsledky – Instant Impact.
Štatistika prihlášok podľa kategórií
Hlavné kategórie | Subkategórie | Počet prihlášok |
---|---|---|
EFFIE FOR BUSINESS | Corporate Reputation | 2 |
EFFIE FOR BUSINESS | Instant Impact | 15 |
EFFIE FOR BUSINESS | Media Strategy & Idea | 2 |
EFFIE FOR BUSINESS | Partnership & Sponsorship | 5 |
EFFIE FOR BUSINESS | Sustained Success | 2 |
EFFIE FOR BUSINESS | Small budget | 1 |
EFFIE FOR BUSINESS | Brand Purpose / Brand building | 6 |
EFFIE FOR BUSINESS | Digital | 2 |
EFFIE FOR GOOD | Brands – ESG projekty komerčných značiek | 7 |
EFFIE FOR GOOD | Non-profit – komunikácia tretieho sektora | 5 |
Výkonná riaditeľka súťaže a Klubu reklamných agentúr Slovenska pokračuje: “V tomto ročníku sa stretlo viacero pilotných zmien, ktoré dúfame vyústia v silnejšiu a kvalitnejšiu súťaž. Okrem zmien súťažných kategórii, kde sme sa inšpirovali nadnárodnými EFFIE formátmi a WARCom sme vytvorili aj stream pre mediálne a PR agentúry. Zároveň sa nám podarilo porotu posilniť spoluprácou s českou AKA aj o odborníkov od našich najbližších susedov, kam aj my každoročne vysielame našich porotcov. Nový vhľad do procesu hodnotenia prinesie aj nový odborný partner KANTAR, ktorý zanalyzuje dátovú kvalitu prihlášok. Čerešničkou na torte a podčiarknutím spoločného úsilia je osobnosť predsedkyne poroty. Mimochodom, pomer žien a mužov v porote je 50:50, čo považujem tiež pre našu branžu za sympatický signál.”
Úlohy predsedkyne doposiaľ obsadením najsilnejšej poroty EFFIE AWARDS Slovakia sa zhostí skúsená Dáša Juríková, Brand HUB Director zo Slovenskej sporiteľne. “Som presvedčená, že každá prihlásená práca má svoj príbeh a hodnotu, a teším sa na to, ako oceníme tie najlepšie z nich. Je mi veľkou cťou byť predsedkyňou tohto mimoriadneho ročníka Effie. Máme 47 prihlásených prác a 69 odborníkov v porote. Je to rekord, ktorý potvrdzuje rastúci záujem a nadšenie značiek a agentúr hľadať inovatívne a kreatívne riešenia, ktoré prinášajú výsledky. Mojim cieľom je, aby sme ako porota ocenili práce, ktoré v nejakom smere posunuli hranice a prispeli k úspechu jednotlivých značiek a inšpirovali ostatných. Osobne sa teším na to, že budeme nielen hodnotiť, ale aj učiť sa z každého projektu, ktorý sa nám dostane do rúk. Držme si palce, bude to jazda😊”, hovorí.
POROTA 1. KOLO
Zadávatelia reklamy
Meno | Pozícia | Spoločnosť |
---|---|---|
Jana Kutlíková | Chief Marketing & Customer Officer | Dr. Max SK |
Štefan Póša | Communication Chapter Lead | O2 Slovakia |
Lucia Prvá | Senior social media specialist | Orange |
Simona Valo | Brand manager | Corwin |
Jana Hejjová | Marketing manager | VSE Holding |
Magda Oravcová | Head of Marketing and PR | JTRE |
Slavomír Skalický | Head of online marketing | TIPOS |
Mirka Letková | Head of Marketing Communication | ZSSK |
Daša Matušíková | Marketing Director CZ/SK | Möbelix |
Patrícia Valachovičová | Head of International Sales | Alma Career Slovakia |
Marián Gombík | Senior Brand Manager | Tauris |
Michal Mrnčo | Head Of Marketing Communications | Slovak Telekom |
Anton Molnár | Head of Communications | Slovnaft |
Juraj Vydarený | Marketing and Media Manager | Opel Slovensko |
Dana Jánošová | Communication manager | BILLA |
Ján Hnat | Toyota Central Europe – Slovakia | Toyota |
Igor Fekiač | Brand manager | 365.bank |
Lenka Tenglerová | Senior brand manager | Kofola |
Anna Jamborová | Head of Communication and PR | ČSOB |
Barbora Baránková | Brand Manager | International Brands CZ&SK |
Viktor Beličák | Head of marketing | Raiffeisen bank, Tatra banka |
Katarína Blahútová | Marketing manager | ŠKODA AUTO |
Denisa Garajová | Marketing project specialist | Lidl |
Miroslava Kozárová | Senior Brand Manager | FUERGY |
Monika Žákovská | CMO | Panta Rhei |
Natália Ormandy | Marketing Director | Koft |
Martina Hrivnáková | Ľudia z marketingu | – |
Alexandra Kamenická | Vedúca odboru značky a reklamy | Prvá stavebná sporiteľňa |
Patrik Pencák | Marketing manager | Mecom |
Zástupcovia reklamných agentúr
Meno | Pozícia | Spoločnosť |
---|---|---|
Jakub Kováč | Head of Strategy | Zaraguza |
David Štefečka | Mediálny stratég | JANDL marketing a reklama |
Monika Farkašová | Strategist | TRIAD |
Braňo Macko | CEO | Ponyhouse |
Alexandra Remo | Strategy planner | MADE BY VACULIK |
Laura Chnapková | Senior account manager | Wiktor Leo Burnett |
Jana Kseničová | Kreatívny stratég | MullenLowe GGK |
Jan Ryšánek | Head of Digital | WMC/GREY |
Veronika Romsauerová | – | Istropolitana Ogilvy |
Lenka Dzurendová | Strategist | MUW Saatchi & Saatchi |
Daniel Vachuna | Digital Leader | This is Locco |
Jozef Šajdík | Programmatic & Technology Director | Dentsu Slovakia |
Ján Papač | Strategy director | Unimedia Digiline |
Róbert Slovák | Founder & Creative director | Slovák & Friends |
Daniel Abrahám | CEO | InterEFFE |
Marián Hlinka | Client Service Director | Elite/Monday Lovers |
PARTNER
Meno | Pozícia | Spoločnosť |
---|---|---|
Peter Marton | Marketing Strategist | KANTAR |
Viac informácií o prihláškach a kategóriách vrátane kompletného štatútu súťaže nájdete na našej webovej stránke www.effie.sk, alebo nás kontaktujte na silvia.cyprichova@kras.sk.
Shortlisty budú zverejnené 13. januára 2025. EFFIE Awards Slovakia vyvrcholí vyhlásením víťazov 31. januára, spolu s vyhlásením ocenenia Agentúra roka 2024.
Všetky aktuality zo súťaže zverejňujeme na www.effie.sk.
EFFIE Award Slovakias® je slovenská národná súťaž efektivity marketingovej komunikácie pôvodných reklamných kampaní. Odborným garantom súťaže je Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS).
História EFFIE siaha do roku 1968, kedy The New York American Marketing Association po prvý raz udelila ocenenie EFFIE award. KRAS získal licenciu v roku 1999.
Okrem národného kola je možné súťažiť ďalej vo formátoch: Effie Europe (najefektívnejšie kampane z Európy), Effie Multiregion (kampane, ktoré bežali naprieč najmenej 4 krajinami a 2 regiónmi sveta), Effie Best of the Best (kampane ocenené zlatou / grand EFFIE z celého sveta).
V roku 2024 sa podarilo uspieť a získať shortlisty v EFFIE Europe slovenským agentúram:
- MUW Saatchi & Saatchi s prácou Donation is in our blood pre klienta Slovak Telekom,
- Respect APP s prácou s prácou Children in need must be seen pre klienta Úsmev ako dar,
- TRIAD Bratislava s prácou Creative Fast AID, ktorá bodovala až v dvoch kategóriách,
- THIS IS LOCCO s prácami Disconnect to reconnect by SPP pre klienta SPP a The Dictionary of Stolen Words pre klienta Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku.
10. decembra 2024 sa uskutočnilo EFFIE AWARDS GALA, kde sa shortlist podarilo premeniť na bronz agentúre Respect APP pre klienta Úsmev ako dar.